جرم پولشویی چیست؟

  • 05 تیر 1403

  • اخبار و مقالات آکادمی معید

جرم پولشویی چیست؟

  • 05 تیر 1403

  • اخبار و مقالات

جرم پولشویی چیست؟

پول هایی که از طریق فعالیت های مجرمانه به دست آمده، اگر بدون منشا و پشتوانه وارد چرخه اقتصادی شوند، باعث اختلال در این نظام و تورم و بیکاری یا اثرات منفی بر توزیع درآمدها و رشد اقتصادی خواهد شد. طبق این تعریف ساده، در واقع پولشویی فرایندی است که منشا پول را که از انواع خلاف مانند فساد، قمار، اختلاس و دیگر فعالیت‌های غیر قانونی بوده، پنهان کرده و منشا و ابعادی قانونی را جایگزین آن خواهد کرد. این پنهان کردن منبع پول به نوعی تلاش برای شستشوی آن بوده و قاچاق را به طور سازمان یافته انجام خواهند داد. حکم مجازات پولشویی برای شرایط متنوع، طبق قوانین حقوقی و مجازات اسلامی تعیین شده است.

بنابراین در دروه پولشویی که با کمک مدیر مجموعه آکادمی معید برگزار شده، می توان به تمامی قواعد و احکام پولشویی مسلط و از دیگر جزئیات درباره این جرم اطلاع کسب نمود.

حکم مجازات پول شویی

در واقع احکام مجازات پولشویی با توجه به وسعت موضوع پرونده، پیچیدگی آن و میزان اختلاس یا مقادیر پولشویی انجام شده توسط مرتکب به جرم متفاوت بوده و بر اساس شواهد و مدارک پرونده، علم قاضی، شهادت شهود و ادله اثباتی جرم حکم نهایی توسط قاضی صالح مطرح خواهد شد. به طور کلی حکم پولشویی در قوانین اسلامی مطابق ماده ۹ قانون مبارزه با پولشویی شامل جزای نقدی مجرم معادل وجوه و ارزش مالی پولشویی است. بنابراین اگر میزان پولشویی به حدود یک میلیارد تومان رسیده، علاوه بر جزای نقدی، حبس تعزیری درجه ۵ نیز برای مجرم لحاظ شده و اگر بیش از یک میلیارد تومان بود هم جزای نقدی و حبس تعزیری درجه ۴ ممکن است. همچنین مرتکبین به این جرائم علاوه بر مصادره و استرداد عواید یا درآمدهای حاصل از ارتکاب جرم، جزای نقدی معادل یک چهارم عواید حاصل از جرم را نیز باید به حساب بانک مرکزی واریز نمایند. برای موضوعات مختلف پولشویی و یا سایر جرائم تلفیقی با این جرم، در دوره پولشویی با جزئیات، مثال‌های عینی و موارد حقیقی توضیحات و نکات بیشتری مطرح شده است که برای مخاطبین کاربرد زیادی دارد.

معرفی دوره

در دوره پولشویی هدف تسلط و اشراف کامل مخاطب از ابعاد و رویه حقوقی و قضایی پرونده های پولشویی مطابق با جدیدترین قوانین مربوط به آن است. همچنین شناخت مفاهیم پایه، متوسط و پیشرفته درباره جرم پولشویی و نحوه انجام آن نیز در این دوره مطرح خواهد شد. با توجه به شیوه تدریس و ارائه مطالب در این وبینار کاربردی اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار گرفته که باعث استفاده از آن‌ ها در مواجه با پرونده های حقوقی و مالی خواهد شد. دوره پولشویی راه میانبری برای سایر وکلای مبتدی و مدیران بوده تا بتوانند به شکل تکنیکی و با بهترین استراتژی‌های قانونی به مبارزه با پولشویی و رفع این اتهامات از خود و حوزه فعالیت خود بپردازند.

امکانات دوره

استفاده از زمینه های صوتی، تصویری و ویدئوهای ضبط شده با کیفیت بالا از امکانات خاص این دوره پولشویی است. زیرا بارگزاری جلسات دوره تحت شرایط مناسب اینترنتی و در سایت، با حجم مناسب و برای سهولت حداکثری مخاطبان دوره با سرعت لود شدن بالا است. بنابراین حتی در گوشی یا لپ تاپ نیز می توان بعد از نام نویسی و پرداخت هزینه دوره پولشویی، از محتوای ذخیره شده در هر زمان و مکان استفاده کرد.

دستاورد‌های دوره

دوره پولشویی دستاوردی علمی، عملی و عینی از حقوق و قوانین جدید در اختیار مخاطبان فراهم کرده است. زیرا مثال‌ها، آنالیزهای تخصصی مباحث، شرح احکام مجازات پول شویی با ارزیابی جوانب مختلف این جرم، دعاوی افراد شاکی و متشاکی یا متهمان به پرونده توسط اساتید دوره بهترین نکات را از دل تجربیات وکلای موفق در حل و فصل اختلافات و دعوای پولشویی را در اختیار کاربران سایت و دوره پولشویی قرار خواهد داد. در پایان دوره نیز انتظار و امیدی که به شرکت کنندگان دوره می رود این است که بتوانند در حوزه کاری خود یا جامعه به اشخاص درگیر با این جرائم و اتهامات کمک کنند و خود را از دام این امور منزه و دور نگه دارند.

مخاطبین دوره

مدیران موسسات مالی و بانکی، مدیران شرکت های دولتی و خصوصی یا خصولتی یا وزرا و مسئولین توزیع و تعادل اقتصادی مناطق مختلف علاقه به استفاده از اطلاعات هر چه بیشتری در دوره پولشویی دارند. از طرفی علاوه بر نیاز برای این کاربران، عموم افراد جامعه، دانشجویان رشته های حقوق و وکالت یا کارشناسان حقوقی نیز از دیگر مخاطبان و ثبتنام کنندگان دوره پولشویی هستند. زیرا نکات و توضیحات متنوع و کاربردی این دوره برای همه این افراد و برای پرسش و پاسخ مجازی وکلای متخصص در این حوزه نیز در هر شرایط مفید است.

مدرس

برای ارائه مباحث دوره، مدیر مجموعه آکادمی معید که از وکلای متخصص، کاربلد و با رزومه درخشان در حل و فصل پرونده های پولشویی فعالیت داشته، حضور دارد. بنابراین جناب آقای علیرضا نمرودی طرح مسائل مختلف را در دوره پولشویی به بیان شیوا، ساده و دقیق انجام داده است.

طول دوره

دوره پولشویی شامل ۴ جلسه به میزان ۹۳ دقیقه در مجموع است که جلسه اول و دوم به ترتیب ۲۷ و ۲۲،جلسه سوم ۳۵ و قسمت آخر دوره نیز ۹ دقیقه است. مدت دوره برای پرداختن به تمامی مفاهیم و طرح صفر تا صد موضوع پولشویی و مصادیق، احکام و قوانین مربوط به آن کافی بوده و کیفیت آن قابل توجه است.

روش برگزاری

به روش آنلاین به برگزاری دوره پولشویی پرداخته شده زیرا محبوبیت و دسترسی افراد در این شرایط به محتویات دوره ساده‌تر و همواره ممکن است. از طرفی در دوره مجازی پولشویی به اینکه جرم پولشویی چیست، نحوه مکاتبات در این زمینه و فرایند پیگیری این پرونده‌ ها به صورت غیر حضوری برای مخاطبان پرداخته شده است.

سرفصل‌های دوره

کیفیت دوره پولشویی به سرفصل‌ های بررسی شده آن و ذکر جزئیات کاربردی‌تر و رایج بستگی دارد. از طرفی در دوره پولشویی ارائه شده توسط مجموعه آکادمی معید، اصل کمک به اشخاص دارای چالش پرونده مالی و حقوقی یا اتهام به پولشویی است. بنابراین به سرفصل‌های زیر در دوره پولشویی پرداخته شده که عبارتند از:

● بررسی اینکه مفهوم پولشویی چیست؟ مصادیق، انواع و روش های انجام آن

● حکم مجازات پول شویی

● تکنیک های نحوه شروع، پیگیری و پایان پرونده های پولشویی

● نحوه اعتراض به رای دادگاه و پیش‌بینی میزان مجازات برای هر نوع پولشویی

● نتایج و آثار پولشویی

● رویه قضایی و نحوه نوشتن مکاتبات قضایی پولشویی

نتیجه گیری

تاریخچه و عوامل اولیه بروز پولشویی در جوامع مختلف نشان می دهد که چقدر این جرم مخرب بر ابعاد یک اقتصاد کوچک و حتی کلان آثار منفی زیادی دارد. بنابراین مبارزه با پولشویی برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی و نحوه برخورد با مرتکب به این جرم الزامی است. زیرا پولشویی هزینه ها و ابعاد لایه‌ای و پیچیده دارد که حل این پرونده ها را تنها با دخالت وکیل و با دانش و تخصص حقوقی آن ها می توان به سرانجام رساند. در نتیجه دوره پولشویی علاوه بر مباحث اولیه و تعریفی درباره اینکه پولشویی چیست و احکام مجازات آن چگونه است، اطلاعات مفیدی ارائه می کند.

مجموعه آکادمی معید نیز با آگاهی به اهمیت این موضوع در جامعه کنونی، اقدام به برگزاری دوره پولشویی و راهکارهای قضایی و حقوقی مبارزه با اشخاص مرتکب به این جرم پرداخته است. بنابراین همه می توانند بر حسب نیاز و مشکل خود از مزایا، نکات و قواعد مطرح شده در این دوره حقوقی کاربردی بهره‌مند شوند.

سوالات متداول

1- برای شرکت در دوره پولشویی باید چکار کنیم؟

با مراجعه به وب سایت، ثبت نام در دوره و پرداخت هزینه آن امکان شرکت برای همه و بدون محدودیت وجود دارد.

2- بهترین مزیت دوره پولشویی برای کاربران چیست؟

دستاوردهای پولشویی شامل مزایا و اطلاعات گوناگونی است که در همه مراحل کسب و کارها و فعالیت های تجاری و مالی کاربردی هستند.

3- مفهوم جرم پولشویی چیست؟

پول هایی که به روش های غیرقانونی و با مخفی کردن عامل و منشا آن پول وارد چرخه اقتصادی و مالی شوند که دارای انواع درونی، بیرونی، وارده و مهار شده هستند.

 

جرم پولشویی چیست؟
  • نویسنده مطلب

    تیم تولید محتوای معید

  • تعداد مشاهده

    63 بازدید

  • دیدگاه کاربران

    بدون دیدگاه

دیدگاه کاربران

    تا کنون نظری ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

مرتبط ترین
پست های وبلاگ

  • دوره پولشویی

    دوره پولشویی

    • 26 خرداد 1403

    • اخبار و مقالات

    دوره پولشویی دوره پولشویی دوره‌ای کاربردی و مناسب برای همه کارآموزان و دانشجویان حقوق است. این دوره برای افراد مشغول به تحصیل در این رشته تخصصی یا مردم عادی جزئی...

  • دوره کاربردی مالیات

    دوره کاربردی مالیات

    • 26 خرداد 1403

    • اخبار و مقالات

    دوره کاربردی مالیات چالش های مربوط به مالیات گریبان‌گیر همیشگی اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و سوالات مختلفی درباره انواع مالیات ستانی از وکلای متخصص و مجرب در این حو...

  • دوره کلاهبرداری

    دوره کلاهبرداری

    • 26 خرداد 1403

    • اخبار و مقالات

    دوره کلاهبرداری  شرکت در دوره کلاهبرداری برای همه لازم است زیرا کلاهبرداری جرمی مالی و علیه اموال دیگران است که مجرمان با استفاده از تقلب و فریب عمدی دیگران به ص...

  • آموزش حقوق مدنی 1

    آموزش حقوق مدنی 1

    • 27 خرداد 1403

    • اخبار و مقالات

    آموزش حقوق مدنی 1 حقوق مدنی در رشته حقوق اصل، مبنا و معیار دانش آموختگی و فعالیت موفق در حوزه وکالت است. بنابراین آموزش حقوق مدنی ۱ کمک زیادی به افراد در حال تحصیل کر...

  • پولشویی چیست؟

    پولشویی چیست؟

    • 03 تیر 1403

    • اخبار و مقالات

    پولشویی چیست؟ امروزه این مسئله که پولشویی چیست؟ گسترده‌تر از همیشه شده و در واقع وقتی که در بازارهای تجاری و نظام‌ های اقتصادی، منبع تولید پول ناشی از خلاف را ق...